Nabór do klas pierwszych 2025/2026
wzory druków do pobrania
Rekrutacja 2025/2026
Załącznik Nr 1
PROCEDURA TERMINÓW PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO ORAZ POSTĘPOWANIA UZUPEŁNIAJĄCEGO DO KLASY PIERWSZEJ
Szkoły Podstawowej nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej w Czeladzi
W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
Podstawa prawna:
Zarządzenie nr 33/2025 z dnia 28.01.2025 r. Burmistrza Miasta Czeladź.
Zasady przyjmowania dzieci do klasy pierwszej
- Do klasy pierwszej przyjmuje się dzieci siedmioletnie ( rocznik 2018) zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia rodziców/ prawnych opiekunów lub osób sprawujących pieczę zastępczą nad dzieckiem
- Do klasy pierwszej przyjmuje się dzieci sześcioletnie ( rocznik 2019 ) zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie wniosków rodziców / prawnych opiekunów lub osób sprawujących pieczę zastępczą nad dzieckiem, jeśli dane dziecko:
- a) korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzedzającym roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej,
- b) posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną.
- Po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego w przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami, do klasy I przyjmowane są dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły.
- Zgłoszenie przyjęcia dziecka 7-letniego (rocznik 2018) zamieszkałego w obwodzie szkoły można składać osobiście lub listem poleconym za pomocą poczty polskiej, lub przez e-PUAP /Sp5Czeladz/SkrytkaESP w terminie od 07.04.2025 r. do 16.04.2025 r.
- Wniosek o przyjęcie dziecka 7-letniego (rocznik 2018) spoza obwodu szkoły należy składać osobiście lub listem poleconym za pomocą poczty polskiej, lub przez e-PUAP /Sp5Czeladz/SkrytkaESP w terminie od 23.05.2025 r. do 27.05.2025 r.
- Rodzice / prawni opiekunowie lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem zamieszkałym w obwodzie szkoły wypełniają wniosek o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej (Załącznik nr 1).
- Rodzice / prawni opiekunowie lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem zamieszkałym poza obwodem szkoły wypełniają wniosek o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej
(Załącznik nr 2).
- Wnioski o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej szkoły podstawowej należy pobrać w szkole - sekretariat szkoły lub ze strony internetowej szkoły- zakładka rekrutacja.
- Do wniosku o przyjęcie (Załącznik nr 1 lub 2) rodzice / prawni opiekunowie lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem zobowiązani są dołączyć:
Zaświadczenie o odbyciu przez dziecko obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego
Opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną ( w przypadku dzieci sześcioletnich).
- W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców / prawnych opiekunów lub osób sprawujących pieczę zastępczą nad dzieckiem o przyjęcie dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły będzie większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się z uwzględnieniem
następujących kryteriów:
- a) rodzeństwo kandydata realizuje obowiązek szkolny w danej szkole - 20 pkt
- b) najbliższa rodzina kandydata zamieszkuje w obwodzie szkoły, wspomagając na co dzień proces opiekuńczy - 10 pkt.
- c) miejsce pracy przynajmniej jednego rodzica / prawnego opiekuna lub osoby sprawującej pieczę zastępczą nad dzieckiem znajduje się w obwodzie szkoły - 5 pkt.
- Spełnienie w/w kryteriów potwierdzają oświadczenia rodziców / prawnych opiekunów lub osób sprawujących pieczę zastępczą nad dzieckiem.
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
13.Weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów przeprowadzona będzie przez komisję rekrutacyjną, w terminie do 25.04.2025 r.
- Do zadań komisji rekrutacyjnej należy:
1) ustalenie i podanie wyników postępowania rekrutacyjnego do wiadomości rodziców / prawnych opiekunów.
2) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego,
- W dniu 28.04.2025 r. do godz. 15:00 komisja rekrutacyjna podaje do wiadomości rodziców / prawnych opiekunów informację o dzieciach przyjętych z obwodu szkoły.
- W terminie od 29.04.2025 r. do 05.05.2025 r. do godz. 15:00 rodzice / prawni opiekunowie lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem potwierdzają pisemnie wolę przyjęcia dziecka do szkoły(Załącznik nr 3 ).
- W dniu 06.05.2025 r. do godz. 15:00 komisja rekrutacyjna podaje do wiadomości rodziców / prawnych opiekunów imiona i nazwisko dzieci przyjętych i nieprzyjętych z obwodu szkoły.
- W terminie 7 dni od dnia podania do wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych rodzic / prawny opiekun lub osoba sprawująca pieczę zastępczą nad dzieckiem może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia
kandydata.
- Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, SP5 nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające.
- Postępowaniu uzupełniające - przyjmowanie wniosków rodziców/ opiekunów prawnych dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły trwa od 23.05.2025 r. do 27.05.2025 r.
- Do dnia 29.05.2025 r. weryfikacja przez komisje rekrutacyjną wniosków i dokumentów dzieci poza obwodu szkoły.
- W dniu 30.05.2025 r. do godz. 15:00 komisja rekrutacyjna podaje do wiadomości imiona i nazwiska uczniów przyjętych w postępowaniu uzupełniającym.
- W terminie od 02.06.2025 r. do 04.06.2025 r. do godz. 15:00 rodzice / prawni opiekunowie lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem potwierdzają pisemnie wolę przyjęcia dziecka do szkoły.
- Podanie do wiadomości przez komisje rekrutacyjną imion i nazwisk kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym nastąpi 05.06.2025 r. do godz. 15:00.
Załączniki:
Nr 1 - Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I z obwodu szkoły
Nr 2 - Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I spoza obwodu szkoły
Nr 3 - Oświadczenie woli
Załącznik nr 1
ZGŁOSZENIE DZIECKA DO KLASY I
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 W CZELADZI
41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2
(Z OBWODU)
w roku szkolnym 2025/2026
- DANE IDENTYFIKACYJNE DZIECKA
Imię /Imiona |
|
Nazwisko |
|
PESEL * |
|
Data i miejsce urodzenia |
|
Adres miejsca zamieszkania |
|
Adres miejsca zameldowania |
|
*w przypadku braku nr PESEL należy podać serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość
- DANE OSOBOWE RODZICÓW/ OPIEKUNÓW PRAWNYCH LUB OSÓB SPRAWUJĄCYCH PIECZĘ ZASTĘPCZĄ
1.Imię i nazwisko (stopień pokrewieństwa) …………………………………………………………….
Adres zamieszkania ……………………………………………………………………………………...
tel. ………………………… adres poczty elektronicznej* …………………………………………..
- Imię i nazwisko (stopień pokrewieństwa) ………………………………………………………………
Adres zamieszkania ……………………………………………………………………………………...
tel. ………………………… adres poczty elektronicznej *…………………………………………..
* dane niezbędne do korzystania z dziennika elektronicznego
III. DEKLARACJA RODZICÓW
- Czy dziecko będzie korzystać z obiadów szkolnych?
TAK/NIE (proszę zaznaczyć)
- Czy dziecko będzie uczestniczyć w zajęciach świetlicy szkolnej?
TAK/NIE (proszę zaznaczyć)
- OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE TREŚCI ZGŁOSZENIA
Klauzula informacyjna
Rekrutacja (elektroniczna) Szkoła
W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:
*) niepotrzebne skreślić)
* [ ] Wyrażam zgodę [ ] Nie wyrażam zgody
na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru.
…………………………………………
Podpis rodzica / opiekuna dziecka
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO
informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
- W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.
Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
- Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
- Odbiorcą danych osobowych zawartych we wniosku może być: uprawniony podmiot obsługi informatycznej dostarczający i obsługujący system rekrutacyjny na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych, organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
- Informacje dotyczące prowadzonego postępowania rekrutacyjnego, w tym
w szczególności informacje o fakcie zakwalifikowania i przyjęcia kandydata mogą zostać wykorzystane (za pośrednictwem systemu informatycznego wspierającego prowadzenie rekrutacji) przez szkoły wskazane we wniosku w części „WYBRANE PLACÓWKI - GRUPY REKRUTACYJNE”), w celu usprawnienia procesu rekrutacji i wyeliminowania zjawiska blokowania - Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej publicznej szkoły, zaś dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone
w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym - Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO
- W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
- W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
- Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
- Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika w szczególności z przepisów wskazanych w pkt Oznacza to, że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.
2.
Klauzula informacyjna
Rekrutacja (papierowa) Szkoła
W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:
*) niepotrzebne skreślić)
* [ ] Wyrażam zgodę [ ] Nie wyrażam zgody
na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru.
…………………………………………
Podpis rodzica / opiekuna dziecka
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO
informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
- W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.
Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych osobowych.
- Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
- Odbiorcą danych osobowych zawartych we wniosku może być: organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone
w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej szkoły, zaś dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym - Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18
- W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
- W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
- Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
- Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika w szczególności z przepisów wskazanych w pkt Oznacza to, że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.
Załącznik nr 2
ZGŁOSZENIE DZIECKA DO KLASY I
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 W CZELADZI
41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2
(SPOZA OBWODU)
w roku szkolnym 2025/2026
- DANE IDENTYFIKACYJNE DZIECKA
Imię/ Imiona |
|
Nazwisko |
|
PESEL * |
|
Data i miejsce urodzenia |
|
Adres miejsca zamieszkania |
|
Adres miejsca zameldowania |
|
*w przypadku braku nr PESEL należy podać serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość
- Oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców kandydata/opiekunów prawnych
1.Imię i nazwisko (stopień pokrewieństwa) ………………………………………………………………
Adres zamieszkania ……………………………………………………………………………………...
tel. ………………………… adres poczty elektronicznej *…………………………………………..
- Imię i nazwisko (stopień pokrewieństwa)………………………………………..………………………
Adres zamieszkania ……………………………………………………………………………………...
tel. ………………………… adres poczty elektronicznej *…………………………………………..
* dane niezbędne do korzystania z dziennika elektronicznego
**Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia zgodnie z zapisami (art. 151 pkt. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm.) Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
............................................ .........................................
Imię i nazwisko matki/opiekunki prawnej Imię i nazwisko ojca/opiekuna prawnego
III. DEKLARACJA RODZICÓW
- Czy dziecko będzie korzystać z obiadów szkolnych?
TAK/NIE (proszę zaznaczyć)
- Czy dziecko będzie uczestniczyć w zajęciach świetlicy szkolnej?
TAK/NIE (proszę zaznaczyć)
- OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE TREŚCI ZGŁOSZENIA
Klauzula informacyjna
Rekrutacja (elektroniczna) Szkoła
W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:
*) niepotrzebne skreślić)
* [ ] Wyrażam zgodę [ ] Nie wyrażam zgody
na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru.
…………………………………………
Podpis rodzica / opiekuna dziecka
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO
informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
- W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.
Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
- Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
- Odbiorcą danych osobowych zawartych we wniosku może być: uprawniony podmiot obsługi informatycznej dostarczający i obsługujący system rekrutacyjny na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych, organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
- Informacje dotyczące prowadzonego postępowania rekrutacyjnego, w tym
w szczególności informacje o fakcie zakwalifikowania i przyjęcia kandydata mogą zostać wykorzystane (za pośrednictwem systemu informatycznego wspierającego prowadzenie rekrutacji) przez szkoły wskazane we wniosku w części „WYBRANE PLACÓWKI - GRUPY REKRUTACYJNE”), w celu usprawnienia procesu rekrutacji i wyeliminowania zjawiska blokowania - Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej publicznej szkoły, zaś dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone
w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym - Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO
- W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
- W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
- Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
- Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika w szczególności z przepisów wskazanych w pkt Oznacza to, że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.
2.
Klauzula informacyjna
Rekrutacja (papierowa) Szkoła
W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:
*) niepotrzebne skreślić)
* [ ] Wyrażam zgodę [ ] Nie wyrażam zgody
na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru.
…………………………………………
Podpis rodzica / opiekuna dziecka
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO
informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
- W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.
Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych osobowych.
- Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
- Odbiorcą danych osobowych zawartych we wniosku może być: organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone
w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej szkoły, zaś dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane
w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym - Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18
- W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
- W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
- Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
- Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika w szczególności z przepisów wskazanych w pkt Oznacza to, że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.
Załącznik nr 3
Czeladź, dnia……...…………….
…………………………………………….
( Nazwisko i imię rodzica/prawnego opiekuna )
……………………………………………
( adres zamieszkania rodzica/prawnego opiekuna )
……………………………………………
( telefon kontaktowy )
……………………………………………
( e-mail )
OŚWIADCZENIE WOLI
Przyjęcia dziecka do klasy pierwszej w roku szkolnym 2025/2026
W związku z umieszczeniem mojego/naszego** dziecka:
Imię i nazwisko dziecka………………………..…………….................... PESEL……......................………
( jeśli kandydat nie posiada numeru PESEL, seria i nr paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość……………................…………………………….) na liście zakwalifikowanych do pierwszej klasy w roku szkolnym 2024/2025
Oświadczam/oświadczamy **, że wyrażam/wyrażamy ** wolę przyjęcia dziecka do Szkoły Podstawowej nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej w Czeladzi.
……………………………………………. …………………………………………………
Data przyjęcia oświadczenia Podpis rodzica/rodziców* składających Oświadczenie
* rodzice - należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby ( podmioty )
sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem,
** niepotrzebne skreślić
Klauzula informacyjna
Rekrutacja (elektroniczna) Szkoła
W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:
*) niepotrzebne skreślić)
* [ ] Wyrażam zgodę [ ] Nie wyrażam zgody
na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru.
…………………………………………
Podpis rodzica / opiekuna dziecka
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO
informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
- W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.
Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
- Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
- Odbiorcą danych osobowych zawartych we wniosku może być: uprawniony podmiot obsługi informatycznej dostarczający i obsługujący system rekrutacyjny na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych, organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
- Informacje dotyczące prowadzonego postępowania rekrutacyjnego, w tym
w szczególności informacje o fakcie zakwalifikowania i przyjęcia kandydata mogą zostać wykorzystane (za pośrednictwem systemu informatycznego wspierającego prowadzenie rekrutacji) przez szkoły wskazane we wniosku w części „WYBRANE PLACÓWKI - GRUPY REKRUTACYJNE”), w celu usprawnienia procesu rekrutacji i wyeliminowania zjawiska blokowania - Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej publicznej szkoły, zaś dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone
w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym - Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO
- W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
- W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
- Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
- Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika w szczególności z przepisów wskazanych w pkt Oznacza to, że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.
2.
Klauzula informacyjna
Rekrutacja (papierowa) Szkoła
W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:
*) niepotrzebne skreślić)
* [ ] Wyrażam zgodę [ ] Nie wyrażam zgody
na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru.
…………………………………………
Podpis rodzica / opiekuna dziecka
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO
informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
- W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.
Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych osobowych.
- Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
- Odbiorcą danych osobowych zawartych we wniosku może być: organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone
w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej szkoły, zaś dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane
w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym - Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18
- W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
- W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
- Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
- Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika w szczególności z przepisów wskazanych w pkt Oznacza to, że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Pliki do pobrania | ||||
2025-03-28 |
Zarządzenie Nr 4_2025 w sprawie rekrutacji.pdf
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 49
|
Zarządzenie Nr 4_2025 w sprawie rekrutacji.pdf 122.63KB | zobacz | |
2025-03-28 |
Procedury rekrutacja 2025-2026.pdf
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 52
|
Procedury rekrutacja 2025-2026.pdf 319.02KB | zobacz | |
2025-03-28 |
ZGŁOSZENIE WNIOSEK DO KLASY I 2025_2026 (1) z obwodu.pdf
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 54
|
ZGŁOSZENIE WNIOSEK DO KLASY I 2025_2026 (1) z obwodu.pdf 220.08KB | zobacz | |
2025-03-28 |
ZGŁOSZENIE WNIOSEK DO KLASY I 2025_2026 (1) spoza obwodu.pdf
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 40
|
ZGŁOSZENIE WNIOSEK DO KLASY I 2025_2026 (1) spoza obwodu.pdf 272.6KB | zobacz | |
2025-03-28 |
zb_33_2025 (2).pdf
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 42
|
zb_33_2025 (2).pdf 138.51KB | zobacz |