Strona główna/Rekrutacja/Nabór do klas pierwszych 2025/2026

Nabór do klas pierwszych 2025/2026

wzory druków do pobrania

Rekrutacja 2025/2026

                                                                                                                                                                                    Załącznik Nr 1                                                                                                                                

PROCEDURA TERMINÓW PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO ORAZ POSTĘPOWANIA UZUPEŁNIAJĄCEGO  DO KLASY PIERWSZEJ

Szkoły Podstawowej nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej w Czeladzi

W ROKU SZKOLNYM 2025/2026

 

 

Podstawa prawna:

Zarządzenie nr 33/2025 z dnia 28.01.2025 r. Burmistrza Miasta Czeladź.

 

 

 

Zasady przyjmowania dzieci do klasy pierwszej

 

  1. Do klasy pierwszej przyjmuje się dzieci siedmioletnie ( rocznik 2018) zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia rodziców/ prawnych opiekunów lub osób sprawujących pieczę zastępczą nad dzieckiem
  2. Do klasy pierwszej przyjmuje się dzieci sześcioletnie ( rocznik 2019 ) zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie wniosków rodziców / prawnych opiekunów lub osób sprawujących pieczę zastępczą nad dzieckiem, jeśli dane dziecko:
  3. a) korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzedzającym roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej,
  4. b) posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną.
  5. Po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego w przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami, do klasy I przyjmowane są dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły.
  6. Zgłoszenie przyjęcia dziecka 7-letniego (rocznik 2018) zamieszkałego w obwodzie szkoły można składać osobiście lub listem poleconym za pomocą poczty polskiej, lub przez e-PUAP /Sp5Czeladz/SkrytkaESP w terminie od 07.04.2025 r. do 16.04.2025 r.
  7. Wniosek o przyjęcie dziecka 7-letniego (rocznik 2018) spoza obwodu szkoły należy składać osobiście lub listem poleconym za pomocą poczty polskiej, lub przez e-PUAP /Sp5Czeladz/SkrytkaESP w terminie od 23.05.2025 r. do 27.05.2025 r.
  8. Rodzice / prawni opiekunowie lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem zamieszkałym w obwodzie szkoły wypełniają wniosek o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej (Załącznik nr 1).
  9. Rodzice / prawni opiekunowie lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem zamieszkałym poza obwodem szkoły wypełniają wniosek o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej

(Załącznik nr 2).

  1. Wnioski o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej szkoły podstawowej należy pobrać w szkole - sekretariat szkoły lub ze strony internetowej szkoły- zakładka rekrutacja.
  2. Do wniosku o przyjęcie (Załącznik nr 1 lub 2) rodzice / prawni opiekunowie lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem zobowiązani są dołączyć:

 Zaświadczenie o odbyciu przez dziecko obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego

 Opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną ( w przypadku dzieci sześcioletnich).

  1. W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców / prawnych opiekunów lub osób sprawujących pieczę zastępczą nad dzieckiem o przyjęcie dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły będzie większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się z uwzględnieniem

następujących kryteriów:

  1. a) rodzeństwo kandydata realizuje obowiązek szkolny w danej szkole - 20 pkt
  2. b) najbliższa rodzina kandydata zamieszkuje w obwodzie szkoły, wspomagając na co dzień proces opiekuńczy - 10 pkt.
  3. c) miejsce pracy przynajmniej jednego rodzica / prawnego opiekuna lub osoby sprawującej pieczę zastępczą nad dzieckiem znajduje się w obwodzie szkoły - 5 pkt.
  4. Spełnienie w/w kryteriów potwierdzają oświadczenia rodziców / prawnych opiekunów lub osób sprawujących pieczę zastępczą nad dzieckiem.
  5. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.

13.Weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów przeprowadzona będzie przez komisję rekrutacyjną, w terminie  do 25.04.2025 r.

  1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy:

1) ustalenie i podanie wyników postępowania rekrutacyjnego do wiadomości rodziców / prawnych opiekunów.

2) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego,

  1. W dniu 28.04.2025 r. do godz. 15:00 komisja rekrutacyjna podaje do wiadomości rodziców / prawnych opiekunów informację o dzieciach przyjętych z obwodu szkoły.
  2. W terminie od 29.04.2025 r. do 05.05.2025 r. do godz. 15:00 rodzice / prawni opiekunowie lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem potwierdzają pisemnie wolę przyjęcia dziecka do szkoły(Załącznik nr 3 ).
  3. W dniu 06.05.2025 r. do godz. 15:00 komisja rekrutacyjna podaje do wiadomości rodziców / prawnych opiekunów imiona i nazwisko dzieci przyjętych i nieprzyjętych z obwodu szkoły.
  4. W terminie 7 dni od dnia podania do wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych rodzic / prawny opiekun lub osoba sprawująca pieczę zastępczą nad dzieckiem może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia

kandydata.

  1. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
  2. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, SP5 nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające.
  3. Postępowaniu uzupełniające - przyjmowanie wniosków rodziców/ opiekunów prawnych dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły trwa od 23.05.2025 r. do 27.05.2025 r.
  4. Do dnia 29.05.2025 r. weryfikacja przez komisje rekrutacyjną wniosków i dokumentów dzieci poza obwodu szkoły.
  5. W dniu 30.05.2025 r. do godz. 15:00 komisja rekrutacyjna podaje do wiadomości imiona i nazwiska uczniów przyjętych  w postępowaniu uzupełniającym.
  6. W terminie od 02.06.2025 r. do 04.06.2025 r. do godz. 15:00 rodzice / prawni opiekunowie lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem potwierdzają pisemnie wolę przyjęcia dziecka do szkoły.
  7. Podanie do wiadomości przez komisje rekrutacyjną imion i nazwisk kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym nastąpi 05.06.2025 r. do godz. 15:00.

 

 

 

Załączniki:

 

Nr 1 - Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I z obwodu szkoły

Nr 2 - Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I spoza obwodu szkoły

Nr 3 - Oświadczenie woli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                     

 

Załącznik nr 1

 

ZGŁOSZENIE DZIECKA DO KLASY I

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 W CZELADZI

41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2

(Z OBWODU)

w roku szkolnym 2025/2026

  1. DANE IDENTYFIKACYJNE DZIECKA

 

Imię /Imiona

 

Nazwisko

 

PESEL *

 

Data i miejsce urodzenia

 

Adres miejsca zamieszkania

 

Adres miejsca zameldowania

 

 

*w przypadku braku nr PESEL należy podać serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość

 

  1. DANE OSOBOWE RODZICÓW/ OPIEKUNÓW PRAWNYCH LUB OSÓB SPRAWUJĄCYCH PIECZĘ ZASTĘPCZĄ

1.Imię i nazwisko (stopień pokrewieństwa) …………………………………………………………….

Adres zamieszkania ……………………………………………………………………………………...

tel. ………………………… adres poczty elektronicznej* …………………………………………..

  1. Imię i nazwisko (stopień pokrewieństwa) ………………………………………………………………

Adres zamieszkania ……………………………………………………………………………………...

tel. ………………………… adres  poczty elektronicznej *…………………………………………..

* dane niezbędne do korzystania z dziennika elektronicznego

III. DEKLARACJA RODZICÓW

  1. Czy dziecko będzie korzystać z obiadów szkolnych?

TAK/NIE (proszę zaznaczyć)

  1. Czy dziecko będzie uczestniczyć w zajęciach świetlicy szkolnej?

TAK/NIE (proszę zaznaczyć)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE TREŚCI ZGŁOSZENIA

Klauzula informacyjna

Rekrutacja (elektroniczna) Szkoła

W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO,  objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:

 

*) niepotrzebne skreślić)

* [   ]  Wyrażam zgodę   [   ] Nie wyrażam zgody

na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu  rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru. 

 

 

 

…………………………………………

Podpis rodzica / opiekuna dziecka

 

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO

informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
  2. W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.

Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych. 

  1. Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
  2. Odbiorcą danych  osobowych  zawartych  we  wniosku  może  być:  uprawniony  podmiot  obsługi  informatycznej  dostarczający  i obsługujący system rekrutacyjny na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych, organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
  3. Informacje dotyczące prowadzonego postępowania rekrutacyjnego, w tym
    w szczególności informacje o fakcie zakwalifikowania i przyjęcia kandydata mogą zostać wykorzystane (za pośrednictwem systemu informatycznego wspierającego prowadzenie rekrutacji) przez szkoły wskazane we wniosku w części „WYBRANE PLACÓWKI - GRUPY REKRUTACYJNE”), w celu usprawnienia procesu rekrutacji i wyeliminowania zjawiska blokowania
  4. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
  5. Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone w   celach   postępowania   rekrutacyjnego   oraz   dokumentacja   postępowania   rekrutacyjnego   są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej publicznej szkoły, zaś  dane  osobowe  kandydatów  nieprzyjętych  zgromadzone 
    w  celach  postępowania  rekrutacyjnego  są   przechowywane w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym
  6. Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania  lub  usunięcia.  Wniesienie  żądania  usunięcia  danych  jest  równoznaczne  z  rezygnacją  z  udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO
  7. W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
  8. W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do  szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
  9. Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
  10. Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień  wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika  w szczególności  z przepisów wskazanych  w pkt    Oznacza to,   że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.

 

 

2.

Klauzula informacyjna

Rekrutacja (papierowa) Szkoła

W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO,  objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:

 

*) niepotrzebne skreślić)

* [   ]  Wyrażam zgodę   [   ] Nie wyrażam zgody

na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu  rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru. 

 

 

 

…………………………………………

Podpis rodzica / opiekuna dziecka

 

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO

informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
  2. W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.

Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych osobowych. 

  1. Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
  2. Odbiorcą danych  osobowych  zawartych  we  wniosku  może  być: organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
  3. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
  4. Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone  
    w   celach   postępowania   rekrutacyjnego   oraz   dokumentacja   postępowania   rekrutacyjnego   są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej szkoły, zaś  dane  osobowe  kandydatów  nieprzyjętych  zgromadzone  w  celach  postępowania  rekrutacyjnego  są   przechowywane w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym
  5. Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania  lub  usunięcia.  Wniesienie  żądania  usunięcia  danych  jest  równoznaczne  z  rezygnacją  z  udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18
  6. W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
  7. W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do  szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
  8. Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
  9. Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień  wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika  w szczególności  z przepisów wskazanych  w pkt    Oznacza to,   że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.

 

 

 

Załącznik nr 2

ZGŁOSZENIE DZIECKA DO KLASY I

 

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 W CZELADZI

41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2

 (SPOZA OBWODU)

w roku szkolnym 2025/2026

  1. DANE IDENTYFIKACYJNE DZIECKA

 

Imię/ Imiona

 

Nazwisko

 

PESEL *

 

Data i miejsce urodzenia

 

Adres miejsca zamieszkania

 

Adres miejsca zameldowania

 

 

*w przypadku braku nr PESEL należy podać serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość

 

 

  1. Oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców kandydata/opiekunów prawnych

1.Imię i nazwisko (stopień pokrewieństwa) ………………………………………………………………

Adres zamieszkania ……………………………………………………………………………………...

tel. ………………………… adres  poczty elektronicznej *…………………………………………..

  1. Imię i nazwisko (stopień pokrewieństwa)………………………………………..………………………

Adres zamieszkania ……………………………………………………………………………………...

tel. ………………………… adres  poczty elektronicznej *…………………………………………..

* dane niezbędne do korzystania z dziennika elektronicznego

**Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia zgodnie z zapisami (art. 151 pkt. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm.) Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

 

............................................                                            .........................................

Imię i nazwisko matki/opiekunki prawnej                         Imię i nazwisko ojca/opiekuna                                                                                                                     prawnego

 

III. DEKLARACJA RODZICÓW

  1. Czy dziecko będzie korzystać z obiadów szkolnych?

TAK/NIE (proszę zaznaczyć)

  1. Czy dziecko będzie uczestniczyć w zajęciach świetlicy szkolnej?

TAK/NIE (proszę zaznaczyć)

 

  1. OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE TREŚCI ZGŁOSZENIA

Klauzula informacyjna

Rekrutacja (elektroniczna) Szkoła

W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO,  objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:

 

*) niepotrzebne skreślić)

* [   ]  Wyrażam zgodę   [   ] Nie wyrażam zgody

na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu  rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru. 

 

 

 

…………………………………………

Podpis rodzica / opiekuna dziecka

 

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO

informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
  2. W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.

Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych. 

  1. Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
  2. Odbiorcą danych  osobowych  zawartych  we  wniosku  może  być:  uprawniony  podmiot  obsługi  informatycznej  dostarczający  i obsługujący system rekrutacyjny na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych, organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
  3. Informacje dotyczące prowadzonego postępowania rekrutacyjnego, w tym
    w szczególności informacje o fakcie zakwalifikowania i przyjęcia kandydata mogą zostać wykorzystane (za pośrednictwem systemu informatycznego wspierającego prowadzenie rekrutacji) przez szkoły wskazane we wniosku w części „WYBRANE PLACÓWKI - GRUPY REKRUTACYJNE”), w celu usprawnienia procesu rekrutacji i wyeliminowania zjawiska blokowania
  4. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
  5. Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone w   celach   postępowania   rekrutacyjnego   oraz   dokumentacja   postępowania   rekrutacyjnego   są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej publicznej szkoły, zaś  dane  osobowe  kandydatów  nieprzyjętych  zgromadzone 
    w  celach  postępowania  rekrutacyjnego  są   przechowywane w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym
  6. Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania  lub  usunięcia.  Wniesienie  żądania  usunięcia  danych  jest  równoznaczne  z  rezygnacją  z  udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO
  7. W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
  8. W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do  szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
  9. Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
  10. Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień  wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika  w szczególności  z przepisów wskazanych  w pkt    Oznacza to,   że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.

 

 

2.

Klauzula informacyjna

Rekrutacja (papierowa) Szkoła

W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO,  objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:

 

*) niepotrzebne skreślić)

* [   ]  Wyrażam zgodę   [   ] Nie wyrażam zgody

na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu  rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru. 

 

 

 

…………………………………………

Podpis rodzica / opiekuna dziecka

 

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO

informujemy, że:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
  • W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.

Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych osobowych. 

  • Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
  • Odbiorcą danych  osobowych  zawartych  we  wniosku  może  być: organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
  • Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
  • Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone  
    w   celach   postępowania   rekrutacyjnego   oraz   dokumentacja   postępowania   rekrutacyjnego   są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej szkoły, zaś  dane  osobowe  kandydatów  nieprzyjętych  zgromadzone  w  celach  postępowania  rekrutacyjnego  są   przechowywane
    w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym
  • Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania  lub  usunięcia.  Wniesienie  żądania  usunięcia  danych  jest  równoznaczne  z  rezygnacją  z  udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18
  • W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
  • W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do  szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
  • Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
  • Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień  wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika  w szczególności  z przepisów wskazanych  w pkt    Oznacza to,   że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.

 

 

 

 

 

Załącznik nr 3

 

 

Czeladź, dnia……...…………….

…………………………………………….

( Nazwisko i imię rodzica/prawnego opiekuna )

 

……………………………………………

( adres zamieszkania rodzica/prawnego opiekuna )

 

……………………………………………

( telefon kontaktowy )

……………………………………………

( e-mail )

 

 

 

OŚWIADCZENIE WOLI

Przyjęcia dziecka do klasy pierwszej w roku szkolnym 2025/2026

 

 

W związku z umieszczeniem mojego/naszego** dziecka:

 

Imię i nazwisko dziecka………………………..…………….................... PESEL……......................………

 

( jeśli kandydat nie posiada numeru PESEL, seria i nr paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość……………................…………………………….) na liście zakwalifikowanych do pierwszej klasy w roku szkolnym 2024/2025

 

Oświadczam/oświadczamy **, że wyrażam/wyrażamy ** wolę przyjęcia dziecka do Szkoły Podstawowej nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej  w Czeladzi.

 

 

 

…………………………………………….                    …………………………………………………

Data przyjęcia oświadczenia                                                                                        Podpis rodzica/rodziców* składających Oświadczenie

 

 

* rodzice - należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby ( podmioty )

sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem,

** niepotrzebne skreślić

 

Klauzula informacyjna

Rekrutacja (elektroniczna) Szkoła

W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO,  objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:

 

*) niepotrzebne skreślić)

* [   ]  Wyrażam zgodę   [   ] Nie wyrażam zgody

na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu  rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru. 

 

 

 

…………………………………………

Podpis rodzica / opiekuna dziecka

 

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO

informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
  2. W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.

Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych. 

  1. Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
  2. Odbiorcą danych  osobowych  zawartych  we  wniosku  może  być:  uprawniony  podmiot  obsługi  informatycznej  dostarczający  i obsługujący system rekrutacyjny na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych, organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
  3. Informacje dotyczące prowadzonego postępowania rekrutacyjnego, w tym
    w szczególności informacje o fakcie zakwalifikowania i przyjęcia kandydata mogą zostać wykorzystane (za pośrednictwem systemu informatycznego wspierającego prowadzenie rekrutacji) przez szkoły wskazane we wniosku w części „WYBRANE PLACÓWKI - GRUPY REKRUTACYJNE”), w celu usprawnienia procesu rekrutacji i wyeliminowania zjawiska blokowania
  4. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
  5. Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone w   celach   postępowania   rekrutacyjnego   oraz   dokumentacja   postępowania   rekrutacyjnego   są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej publicznej szkoły, zaś  dane  osobowe  kandydatów  nieprzyjętych  zgromadzone 
    w  celach  postępowania  rekrutacyjnego  są   przechowywane w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym
  6. Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania  lub  usunięcia.  Wniesienie  żądania  usunięcia  danych  jest  równoznaczne  z  rezygnacją  z  udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO
  7. W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
  8. W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do  szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
  9. Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
  10. Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień  wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika  w szczególności  z przepisów wskazanych  w pkt    Oznacza to,   że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.

 

 

2.

Klauzula informacyjna

Rekrutacja (papierowa) Szkoła

W przypadku podania danych szczególnie chronionych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO,  objętych dodatkowym kryterium naboru, należy wyrazić zgodę zgodnie z niżej podanym wzorem:

 

*) niepotrzebne skreślić)

* [   ]  Wyrażam zgodę   [   ] Nie wyrażam zgody

na przetwarzanie danych szczególnie chronionych zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, zawartych we zgłoszeniu  rekrutacyjnym w części obejmującej dodatkowe kryteria naboru. 

 

 

 

…………………………………………

Podpis rodzica / opiekuna dziecka

 

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO

informujemy, że:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jaki i danych osobowych Pani/Pana dziecka w ramach procesu rekrutacji jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej z siedzibą w 41-253 Czeladź, ul. Lwowska 2.
  • W podmiocie wyznaczono Inspektora ds. ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej e-mail: iodo@marwikpoland.pl.

Z inspektorem danych osobowych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych osobowych. 

  • Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w związku z art. 149 i 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, który określa treść wniosku o przyjęcie do szkoły oraz wykaz załączanych dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych, art. 127 ust. 1, 4 i 14, który określa sposób organizowania i kształcenia dzieci niepełnosprawnych, a także art. 160 ustawy Prawo oświatowe, który określa zasady przechowywania danych osobowych kandydatów i dokumentacji postępowania
  • Odbiorcą danych  osobowych  zawartych  we  wniosku  może  być: organ prowadzący w zakresie zapewnienia miejsca realizacji wychowania szkolnego, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów
  • Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
  • Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone  
    w   celach   postępowania   rekrutacyjnego   oraz   dokumentacja   postępowania   rekrutacyjnego   są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej szkoły, zaś  dane  osobowe  kandydatów  nieprzyjętych  zgromadzone  w  celach  postępowania  rekrutacyjnego  są   przechowywane
    w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym
  • Rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich dziecka (kandydata), żądania ich sprostowania  lub  usunięcia.  Wniesienie  żądania  usunięcia  danych  jest  równoznaczne  z  rezygnacją  z  udziału w procesie rekrutacji. Ponadto rodzicom lub opiekunom prawnym przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18
  • W ramach prowadzenia procesu rekrutacji dane nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w procesie naboru jest 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO.
  • W trakcie przetwarzania danych na potrzeby procesu rekrutacji nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące przyjęcia do  szkoły nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów.
  • Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych w procesie rekrutacji narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), z tym że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji, dla którego ścieżkę odwoławczą przewidują przepisy Prawa oświatowego;
  • Podanie danych zawartych w niniejszym wniosku i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień  wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika  w szczególności  z przepisów wskazanych  w pkt    Oznacza to,   że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.

 

 

 

Kategoria: Powiązane pliki [5]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Pliki do pobrania
pdf 2025-03-28 Zarządzenie Nr 4_2025 w sprawie rekrutacji.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 49
Zarządzenie Nr 4_2025 w sprawie rekrutacji.pdf 122.63KB zobacz
pdf 2025-03-28 Procedury rekrutacja 2025-2026.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 52
Procedury rekrutacja 2025-2026.pdf 319.02KB zobacz
pdf 2025-03-28 ZGŁOSZENIE WNIOSEK DO KLASY I 2025_2026 (1) z obwodu.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 54
ZGŁOSZENIE WNIOSEK DO KLASY I 2025_2026 (1) z obwodu.pdf 220.08KB zobacz
pdf 2025-03-28 ZGŁOSZENIE WNIOSEK DO KLASY I 2025_2026 (1) spoza obwodu.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 40
ZGŁOSZENIE WNIOSEK DO KLASY I 2025_2026 (1) spoza obwodu.pdf 272.6KB zobacz
pdf 2025-03-28 zb_33_2025 (2).pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 42
zb_33_2025 (2).pdf 138.51KB zobacz
do góry